On Courtship

Poor, foolish Takaki (via Wikipeda)

Poor, foolish Takaki (via Wikipeda)

A few things to mention.

  1. In a courtship, you at maximum only give 25% of your life. In engagement you give 50% and in marriage you give 75% (or 100%? I can’t remember).
  2. Courtship is just a process of mating, to find a suitable person to be your intimate friend for eternity, so don’t sacrifice too much if you don’t feel comfortable with your current partner.
  3. Due to #2, while in a courtship, feel free to take a look at other possibilities.
  4. Courtship is nothing.
  5. Again, courtship is nothing.

These are a few things that my parents told me about courtship (Indonesian: pacaran). I think I can agree to most of those statements.ย However, I still have some concerns. I value loyalty. Therefore, I can’t do #3 unless the mating process seems to be doomed due to huge differences. Well, I can’t lie that if I see someone (even) in a (mere) courtship relationship committing affair, I will be angered, even though I am not directly involved. I also will not intervene other’s relationships, because I don’t want my relationship, if any, to be intervened by a third person too. This is a silver rule common in many big religions.

Poor, foolish Tom (via Wikipedia)

Poor, foolish Tom (via Wikipedia)

Now that I can agree to 4 out of those 5 points, does it mean that I subject courtship? No. It is necessary to have a courtship to know your partner’s characteristics. But again, things might not be that serious at this level. That’s why I recently started to look down upon Takaki and Tom.ย Fool are you Takaki, for being too melodramatic, for being a drama king.ย Fool are you Tom, for letting yourself slip into the hole you created yourself. She left you, you should have left her immediately!

From a void, I made a left turn, reached a steady state value, then in an overshoot, I seem to be turning right.

15 Responses to “On Courtship”


  1. 1 itikkecil 07/04/2011 at 11:36 AM

    jadi, pacaran lagi nih?
    *kepo*

  2. 2 lambrtz 07/04/2011 at 11:46 AM

    Kayanya saya ga bilang gitu:-/ :-“

  3. 3 itikkecil 07/04/2011 at 2:23 PM

    saya dulu pas SMA belum boleh pacaran… *curcol*

  4. 4 Akiko 07/04/2011 at 2:32 PM

    jadi penasarang sama 5cm/sec.:mrgreen:

  5. 5 lambrtz 07/04/2011 at 2:44 PM

    Wus…yang komen wanita semua…emang kalo soal perasaan susah ye… :-” *digetok*

    @itikkecil
    Saya…ndak tahu boleh atau ga.๐Ÿ˜†

    @Akiko
    Hayo monggo ditonton.๐Ÿ˜€

  6. 6 AnDo 09/04/2011 at 1:40 AM

    in marriage you give 75% (or 100%? I canโ€™t remember).

    75% for sure, cause you got this theory from me :-”

    I also will not intervene otherโ€™s relationships, because I donโ€™t want my relationship, if any, to be intervened by a third person too.

    Oh… I see. So, you have made your decision. I wish that you won’t sorry about that, like I told you before.

    She left you, you should have left her immediately!

    You left me? NO!!!! I dumped you!!!๐Ÿ˜ˆ
    *gengsi seorang TOM*

  7. 7 lambrtz 09/04/2011 at 1:52 AM

    75% for sure, cause you got this theory from me :-โ€

    75 kan ajaran situ. Yang saya omongin di sana ajaran nyak babe kok.๐Ÿ˜†

    Ohโ€ฆ I see. So, you have made your decision. I wish that you wonโ€™t sorry about that, like I told you before.

    Oh yang itu…mudah-mudahan ndak sih.๐Ÿ˜†

    (buat yang terakhir ngakak aja deh๐Ÿ˜† )

  8. 8 Felicia 09/04/2011 at 11:54 AM

    saya cuma pernah pacaran sekali pas SMA…
    tapi kalo ngedate sih berkali-kali…
    ngedate dengan status single lebih asik dari pacaran, bisa ganti2 orang dan ngga ada yang protes…xixixixixi…

  9. 9 jensen99 09/04/2011 at 12:52 PM

    Saya ketinggalan sesuatu sepertinya…๐Ÿ˜•

    Gini, sebenarnya sih terserah saja mau berpendapat apa soal pacaran, tapi kalau bisa, belajarlah lebih banyak dari pengalaman, terutama pengalaman sendiri, jangan dari film atau wejangan orang.๐Ÿ˜‰
    Satu lagi, jangan nutup diri (terhadap daya tarik cewek) atau menghalangi pesonamu sendiri memikat cewek.๐Ÿ˜‰

    Mmm… komen saya ini juga wejangan sih..๐Ÿ™„ jadi abaikan saja!๐Ÿ˜†

  10. 10 Ando-kun 09/04/2011 at 3:57 PM

    belajarlah lebih banyak dari pengalaman, terutama pengalaman sendiri, jangan dari film atau wejangan orang.

    Woahhhh… quote of the day from an expert!!!
    ^:)^
    *worship*

  11. 11 lambrtz 09/04/2011 at 8:24 PM

    @Felicia๐Ÿ˜ฏ J–jangan-jangan, kopdar pertama kita di Singapore juga dianggap date?๐Ÿ˜ณ *halah*๐Ÿ˜†

    @jensen99
    Apa yang ketinggalan ya?๐Ÿ˜•

    Satu lagi, jangan nutup diri (terhadap daya tarik cewek) atau menghalangi pesonamu sendiri memikat cewek.

    Tell this to Takaki. :-” *eh*
    Anyway, saya sendiri juga belajar dari pengalaman orang-orang kok. ๐Ÿ˜€ Dan makasih…errr, as you said, wejangannya.๐Ÿ˜†

    @Ando-kun
    Setiap kali dikau komen macam begitu, saya musti bingung, itu beneran atau sarkasme ya๐Ÿ˜†

  12. 12 Akiko 09/04/2011 at 10:43 PM

    ^
    :: lambrtz for Ando

    Setiap kali dikau komen macam begitu, saya musti bingung, itu beneran atau sarkasme ya๐Ÿ˜†

    saya rasa komen yang kali ini beneran. secara Senior 99 itu emang pakarnya sih…๐Ÿ˜†

    ________
    Senior 99

    Gini, sebenarnya sih terserah saja mau berpendapat apa soal pacaran, tapi kalau bisa, belajarlah lebih banyak dari pengalaman, terutama pengalaman sendiri, jangan dari film atau wejangan orang.๐Ÿ˜‰

    yah… setidaknya buat mereka yang pengalamannya kurang, film dan pendapat seseorang yang dianggap telah berpengalaman dapat dijadikan referensi lah…:mrgreen:

  13. 13 lambrtz 10/04/2011 at 2:10 AM

    ^
    Okelah boleh saya percaya kali itu Bang Ando emang beneran.๐Ÿ˜†

    Tentang belajar cinta dari film, yang saya takutkan adalah bahwa mereka bisa jadi…apa ya. Misleading. Singkatnya sih, tidak semua yang Anda lihat itu benar atau cocok di lingkungan Anda.๐Ÿ˜•
    Lagipula, can you believe in those, let’s say, Hollywood movies, which are directed by those socialites with easy-come-easy-go marriages? :-“

  14. 14 Ceritaeka 13/04/2011 at 12:04 PM

    Kenapa gue selalu ngerasa pacarana, atau perasaaan atau apapun soal wanita itu lu coba jabarkan dalam teori2 yah?
    Buat gue, hubungan ya dijalani aja. Soal mau kasih 25, 50 sampe 100% hmm itu sih tergantung perkembangan hubungannya bagaimana๐Ÿ˜›
    Hubungan kan gak statis

  15. 15 lambrtz 20/04/2011 at 11:03 AM

    ^

    Kenapa gue selalu ngerasa pacarana, atau perasaaan atau apapun soal wanita itu lu coba jabarkan dalam teori2 yah?

    Told you you can always expect it from me.๐Ÿ˜›

    Jadi kalau ada orang mau dapat >50% saya, ndak terlalu mudah. Nikahi saya dulu.๐Ÿ˜ˆ *eh*


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




lambrtz looks like this

Me

You can write comments in any language that you want, but please bear in mind that I only understand 4 languages: English, Indonesian, Javanese and Malay.

Archives

Categories

April 2011
S M T W T F S
« Mar   May »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Click to view my Personality Profile page